تبلیغات
تند ونفرت انگیز

تند ونفرت انگیز
 
قالب وبلاگ
صفحات جانبی
تبلیغات


سال 89 با تمام خاطرات خوب و بدش دیگر دارد تمام می شود و یک سال از عمر ما هم گذشت.ولی متاسفانه در سال 89 تعدادی از هموطنان ما بر اثر حوادث رانندگی جان باختند.به همین خاطر جواد نجم الدین مدیر عامل ایران خودرو خبر های خوبی دادند که یکی از آن ها نصب ABS و ایر بگ برای همه ی خودرو ها ی تولید ایران خودرو است .که قطعا با این کار تعداد جان باختگان در تصادفات کمتر خواهد شد... 

 دلیل گستردگی این مطلب و گفته های نجم الدین ، مدیر عامل ایران خودرو ، بخش های مهم گفته های مدی رعامل ایران خودرو به صورت خلاصه و مورد به مورد در این مطلب قرار داده می شوند :

ABS و دو کیسه هوا تا پایان سال آینده

- همه خودروهایی كه دارای ترمز ای بی اس هستند استاندارد بوده، در غیر این صورت اجازه شماره گذاری به آن ها را نمی دهند.

-امروز همه محصولات به ای بی اس مجهز هستند و از ابتدای سال آینده به کیسه هوای راننده نیز مجهز می شوند و از نیمه سال این تعداد به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین افزایش پیدا می کند. ( وعده شماره 1 )

- ایران خودرو دو پلتفرم جدید طراحی كرده است كه 10 محصول جدید تا سال 93 بر اساس آن تولید و روانه بازار می شود. ( وعده شماره 2 )

محصولات جدید

- سایت آذربایجان در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز با ظرفیت تولید سالانه بیش از 200 هزار دستگاه پژو 206 سال آینده به بهره برداری می رسد. این سایت در فاز اول برای 2500 نفر فرصت شغلی ایجاد می کند و به گونه ای طراحی شده است که می توان در آن خودروهای دیگری مانند 207 آی را نیز تولید کرد. سایت کرمانشاه نیز با ظرفیت تولید 10 هزار دستگاه ون پژو پارتنر( تصویر زیر ) سال آینده به بهره برداری می رسد. ون پژو پارتنر با برخورداری از امكانات و تجهیزات مدرن و پیشرفته یكی از محصولات جدیدی است كه برای اولین بار در بازار ایران عرضه خواهد شد. ( وعده شماره 3 )

- میزان ساخت داخل 206 بالای 90 درصد و میزان ساخت داخل ون تولید سایت کرمانشاه 40 درصد است.

کارنامه ایران خودرو در سال 1389

- سه درصد فروش ایران خودرو که 200 میلیارد تومان می شود، در سال 89 برای تحقیق و توسعه سرمایه گذاری شده است.

- درک موقعیت شرکت و چالش ها و فرصت های پیش رو، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، تغییر ترکیب سبد محصولات تولیدی، نظام مند کردن ساختار مالی و بهبود استراتژی صادراتی در زمینه سودآور بودن ایران خودرو موثر بوده است. به این موارد باید انجام به موقع و کم هزینه پروژه ها و اصلاح ساختار سازمانی شرکت در جهت چابکی و کوچک سازی را نیز افزود.

- در سال های گذشته به جای افزایش سرمایه سود شرکت تقسیم شده و در برابر 9 هزار میلیارد تومان فروش، 630 میلیارد تومان سرمایه دارد که با وجود بهره مالکانه 9 درصد ناچاریم از منابع بانکی استفاده کنیم.

- در یکی دوسال اخیر نیز افزایش سرمایه و اصلاح ساختار مالی به دلیل اجرای اصل 44 میسر نبود. با توجه به واگذاری 18 درصد از سهام متعلق به دولت، در آستانه خصوصی سازی کامل هستیم. ( بالاخره خصوصی سازی به نفع ایران خودرو است یا به ضرر این شرکت ؟ )

- هدفمندسازی یارانه ها قدرت خرید مردم را کاهش نمی دهد بلکه قدرت خرید طبقه متوسط و پایین تر، افزایش می یابد و ما باید بسترسازی و مشتری را جذب کنیم. لذا قیمت ها را دو تا پنج درصد کاهش دادیم و فروش ما بالا رفت.

- با اشاره به مصوبه دولت در مورد کاهش صد هزار تومانی قیمت خودروها، نجم الدین گفت : ایران خودرو پیشتر قیمت محصولات را حداقل 150 هزار تومان کاهش داد. (با تشکر از شما ، امیدواریم در همین زمینه استاندارد های سازمان محیط زیست و موسسه استاندارد را نیز رعایت کنید آن هم بیش تر از خواسته ی این سازمان ها )

- تعداد خودروهای فرسوده جایگزین شده توسط ایران خودرو تا پایان بهمن ماه صد هزار دستگاه بوده که از این آمار سازمان مدیریت حمل و نقل و سوخت 80 هزار دستگاه را به ایران خودرو تکلیف کرده بود ولی ایران خودرو از برنامه فراتر رفت. (تکرار پی نوشت بالا )

- تیراژ تولید ایران خودرو در سال جاری 750 هزار دستگاه بوده است که نشان گر افزایش 7/10 درصدی نسبت به سال گذشته است.

- در حال حاضر استاندارد خودرو در كشور یورو 2 است ولی در صورت بالا رفتن استاندارد ها ما نیز آمادگی ارتقای استانداردهای خودروهای تولیدی خود را داریم.

- تحریم ها هیچ تاثیری بر روند تولیدات این شركت ندارد و ما از توانایی های ساخت داخل بیشتر استفاده می كنیم. اگر چنانچه كشوری ما را تحریم كند، می توانیم از طریق كشور دیگر نیاز خود را تامین كنیم. ( برای تولید پژو 405 کل جهان هم ما را تحریم کند شما به مشکلی بر نمی خورید ! سمند و پارس و امثالهم هم به همین صورت ! این شاخ و شانه کشیدن ها برای چه کسی است ؟ )

- درست است كه تعرفه خودرو در ایران كمی بالا است ولی سود بانكی در كشور ما نیز خیلی بالا می باشد. سود بانكی در كشورهای مختلف بین صفر تا سه درصد بوده ولی در ایران 25 تا 30 درصد است كه این امر به روند تولیدات و اشتغال زایی شركت های تولیدی آسیب می زند. ( خون در مقابل خون ؟ )

- در حال حاضر چون تست جاده ای در ایران خودرو صرفه اقتصادی ندارد، این تست در كشورهای خارجی انجام می شود ولی سایر تستهای خودرو در ایران انجام می شود. با طراحی برندها و محصولات جدید می توانیم تست خودرو را در ایران اجرایی كنیم.

- در حال حاضر بیش از 90 درصد محصولات ایران خودرو داخلی سازی شده و در سال آینده نیز میزان داخل سازی پژو 206 به 90 درصد می رسد.

- كلیه خودروهای سمند صادراتی به كشور روسیه دارای استاندارد یورو 4 است.

برنامه های آینده

- در سال آینده سهم تحقیق و توسعه و محصولات جدید، 20 درصد افزایش خواهد یافت. (پس با این وجود امیدواریم افتضاح سال 1389 صنعت خودرو کشور که همچون مزرعه ای بدون محصول بود جبران شود و این سرمایه صرف تغییر حالت چراغ خودرو ها نشود و شاهد استفاده از خانواده موتور ملی روی محصولات جدید باشیم )

- شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه در منطقه مرزی مغان احداث شده و مذاکرات با صنایع خودروسازی ترکیه انجام شده است. توان طراحی ایران خودرو برای محصول و خطوط تولید و توان ترکیه در صنایع قطعه سازی امتیازهای دو طرف در این همکاری به شمار می رود. لذا تصمیم گرفتیم خودروی مشترکی را تولید کنیم که هنوز نتایج قطعی گرفته نشده است.

- ایران خودرو در نظر دارد با همکاری تمامی اعضا سازمان کنفرانس اسلامی به ویژه ایران ، ترکیه و مالزی خودرو مشترک اسلامی را طراحی کند .

- برای توسعه رفابت، جلوگیری از انحصار و استفاده از ظرفیت های فنی و انسانی در کشور، وزارت صنایع تصمیم گرفته خودروساز جدیدی را ایجاد کند. ما هم آماده رقابت هستیم. (مطمئنا شما آماده رقابت با هر خودروساز دیگر هستید  ، آن ها هیچ وقت آمادگی رقابت با شما را ندارند و نخواهند داشت )

- بهبودهایی که در سال های اخیر در مورد سواری انجام شده در مورد وانت انجام نشده، لذا ما در ایران وانت استاندارد نداریم. وانت سمند که سال آینده عرضه می شود از استاندارد روز جهانی برخوردار است و با شروع تولید آن به مرور وانت پیکان را از رده خارج می کنیم. ( وعده شماره 4 )

رانا

- تولید آزمایشی رانا برای تست های مربوطه و تحقق استانداردهای 55 گانه به انجام رسیده است. از خرداد ماه تولید آن در خطوط اصلی آغاز و هزار دستگاه تا شهریور ماه 90 تولید و توسط مشتریان خاص تست می شود. در سال آینده پنج هزار دستگاه رانا تولید می شود و برنامه ریزی های آن بسیار دقیق است.(وعده شماره 5)

رانا از موتور کم مصرف برخوردار و میزان ساخت داخل آن بیش از 90 درصد است. سعی ما براین قرار دارد که قیمت آن از 11 میلیون تومان فراتر نرود.(وعده مهم شماره 6 مبنی بر عرضه رانا با قیمتی زیر 11 میلیون تومان ، امیدواریم با نصب ترمز و کیسه هوا قیمت این خودرو از بازه قیمتی 12 تا 15 میلیون تومان سر در نیاورد )

وعده های 6 گانه نجم الدین برای سال 1390 هر چند زیاد وسوسه انگیز نیستند اما می توانند حرکت خوبی را برای این سال رقم بزنند . این وعده ها به همین صورت در این مطلب باقی می مانند تا در پایان سال آینده شاهد تحقق آن ها و یا شاید هم عدم تحققشان باشیم که امیدواریم گزینه دوم پیش نیاید زیرا مردم و رسانه ها به اندازه کافی در سال 1389 از دست این صنعت خودرو سودگرا زجر کشیدند . یکی از اصلی ترین امیدواری های پایگاه کارایران برای سال آینده ، کمی حس شباهت به کشور های دارای صنعت خودروسازی همچون هند ، مالزی و چین است که مطمئنا ایران خودرو اگر دست از سر پلت فرم 405 بردارد این آرزو محقق می شود .

نقل مطلب از cariran.


[ پنجشنبه 26 اسفند 1389 ] [ 09:31 ق.ظ ] [ رضا رضوی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

پایگاهی برای افزایش اطلاعات خودرویی شما.
هر گونه نظر شما عزیزان باعث خوشحالی ما می شود.اگر تصاویر خودروی خاصی یا نظر خاصی درباره ی خودرویی دارید برای ما ایمیل کنید.
موضوعات
به ما بپیوندید

فقط عشق ماشین ها وارد شوند ...

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :